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Il Giocoliere Forum Community del Giocoliere
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Elione G.T.T member
Registrato: 14/11/05 12:23 Messaggi: 3565 Residenza: UDINE
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Inviato: Gio Mag 31, 2012 9:51 am Oggetto:
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Alfogro ha scritto: | e anche 5 anni di 5a son andati... |
Fiko... in 5 anni ho si e no letto le tabelline sul manualetta tazcabile
Chissa se la sesta edizione la faranno surare 6 anni... _________________
NELLA TETRA OSCURITA' DEL 41esimo MILLENNIO C'E' SOLTANTO... BIRRA!!!
"You came unarmed? Honorable BUT STUPID!" |
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zcharles Giocatore D.O.C.
Registrato: 24/10/07 19:36 Messaggi: 451 Residenza: Cividale
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Inviato: Sab Giu 02, 2012 8:19 am Oggetto:
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veccio ha scritto: | io parlo per esperienza sulle mie liste:
-in una monocarri marine per esempio non si spendo più di 200 punti in truppa su 1750
-con i demoni arrivavo si e no a 300
-eldar 20 guardiani e 5 vendicatri o 3 moto, cmq circa 250 punti di truppa
se faranno come nel fantasy (sempre ammesso che si giochi a 1750) servirebbero 440 punti di truppa, che per me è sensato per equilibrare più le liste. |
1: Torniamo a 1500 che è meglio, già ha poco senso giocare tutte queste unità su questi tavoli, a 1750 eserciti un attimino "verosimili" come guardia e orki ricoprono tutta la superficie e rimuovono ogni possibilità di movimento. Schifo brutto. O si abbassano i punteggi o si aumenta le dimensioni del tavolo.
2: è SEMPRE colpa degli Eldar.
3: come già detto, Eldradd non è più un problema.
4: Ahh, su 1500 punti ne gioco circa 1000 di truppa. _________________ Mmmmm.... |
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Fudo Giocatore Novello
Registrato: 10/01/09 20:14 Messaggi: 51 Residenza: Taipana
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Inviato: Lun Giu 04, 2012 10:17 am Oggetto: Re: Sneak sesta edizione WH40k
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redeyes_f ha scritto: | Hola,
alcune cosette venute fuori dalla conferenza di quelli di Beast of War (quelli che per aggirare le norme anti spoiler della GW sui pezzi anzichè mostrare le foto disegnano i modelli ^_^)
- composizione armata a percentuale (tot% truppe, tot% QG etc)
- punti struttura ai veicoli (sembra che il LR ne abbia 3)
- si può misurare tutto
- niente più fine randomica della partita (buuuuu)
- alleati confermati (Tau-Marines, BA-Necron etc)
- punti strategia (come in passato?)
- introduzione di alcuni elementi di Città della Morte
- allocazione ferite sui modelli bersaglio più vicini
- tiro salvezza al 6 sui poteri psionici per tutti
- distanza d'assalto casuale (stile fantasy... non cambia granchè comunque, ora quasi sempre si assalta in accidentato quindi...)
- fuoco di reazione all'assalto
- edifici acquistabili nell'armata (questa è la mossa di marketing più geniale che si sono inventati per far comprare gli scenici ^_^) |
1) Per la composizione % non saprei dire, io uso sempre circa 430pt di truppa più 160pt di trasporti. Potrebbe essere bilanciante.
2) Per la fine non più randomica...
3) Punti strategia Non ho mai giocato prima della 5°
4) Ferite sui modelli più vicini la vedo come una complicazione. Mi dà l'impressione di essere molto meccanica. La 5° mi piaceva perchè era liscia, non dovevi sviscerarti per interpretare o applicare una regola.
5) Assalto casuale non mi piace granchè. è il concetto al di là del fatto che si assalta quasi sempre in accidentato
6) Fuoco di reazione
7) Edifici acquistabili????
Comunque prima dell'uscita mai dare per scontato le cose.
In fin dei conti però sono i giocatori che fanno la differenza aldilà di tutte le regole che ci possano essere; se si gioca con lo spirito di "gioco per divertirmi, se vinco meglio altrimenti pazienza" non c'è edizione che tenga |
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black mage G.T.T member
Registrato: 16/11/05 20:41 Messaggi: 2143 Residenza: Ferrara
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Inviato: Dom Giu 10, 2012 4:03 pm Oggetto:
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Quando ti arriva il regolamento di 6,che magari mi tieni una copia e passo a Udine a recuperarlo? |
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Alfogro Amministratore
Registrato: 03/11/05 09:31 Messaggi: 7484 Residenza: UDINE
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Inviato: Dom Giu 10, 2012 4:44 pm Oggetto:
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Non abbiamo ancora la data sicura...intorno a Luglio, cmq!
appena so, posto! _________________
"Quando un corpo è arturiano, che ti frega?" |
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Elenneth89 G.T.T member
Registrato: 17/07/07 21:31 Messaggi: 2073 Residenza: venezia
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Inviato: Dom Giu 10, 2012 4:54 pm Oggetto:
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Alfogro ha scritto: | Non abbiamo ancora la data sicura...intorno a Luglio, cmq!
appena so, posto! |
23 giugno,enjoy _________________
Il rugby è uno sport da bestie giocato da gentiluomini, il calcio è uno sport da gentiluomini giocato da bestie, il football è uno sport da bestie giocato da bestie - Henry Blaha |
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redeyes_f G.T.T member
Registrato: 14/11/05 13:30 Messaggi: 1136 Residenza: Casa
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Inviato: Mar Giu 12, 2012 7:31 am Oggetto:
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6th ed - a few morsels
Random Charges are 2D6 pick the highest (unless going through Difficult Terrain where its 3D6 and you drop the highest.) Move through cover I believe adds an extra D6
Vehicles are WS0 if stationary, and WS1 if they move, no matter how far they go.
Vehicles go the same distance in the movement phase (I believe 6" and fire everything regardless if fast or not) but in the shooting phase can make an extra move (apparently some kept forgetting what vehicles moved to fast to fire...
Vehicles cannot contest (unsure if scoring units in transports can
6 Missions and 3 deployment types (2 of the deployments are the same as current, Spearhead & Pitched Battle.)
Troops are the only ones that can score (including of course 'scoring units')
5+ Cover save for most things including ruins.
Allies rules are in, but its meant to be for team games (ie separate force org chart, distrusted ally rules similar to Fantasy)
Percentages are *not* in
Wound Allocation is closest to furthest.
Dueling is similar to challenges in fantasy but contrary to earlier rumors, they don't replace Combat res, just add to sides. A IC can challenge another IC in the same combat even if not in base to base. If the defending IC refuses, he simply cannot attack that turn, if he does he counts as being in b2b and no one else can hurt him apart from the attacking IC. I'm guessing this is to offset the Wound Allocation rules
Preferred Enemy is including shooting and you may reroll wound rolls of a 1 (either shooting or combat)
Rapid Fire weapons may now can shoot at long range while moving. restriction on assaulting after rapid firing remains.
Jump Infantry get a free strike at I10 when they charge into combat
Psychic Power Decks using a dice system similar to Fantasy.
Flyers are in.
FNP drops to 5+ Save. _________________ "Io, le occasioni, le creo" - Napoleone |
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Elenneth89 G.T.T member
Registrato: 17/07/07 21:31 Messaggi: 2073 Residenza: venezia
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Inviato: Mar Giu 12, 2012 7:43 am Oggetto:
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redeyes_f ha scritto: | 6th ed - a few morsels
Random Charges are 2D6 pick the highest (unless going through Difficult Terrain where its 3D6 and you drop the highest.) Move through cover I believe adds an extra D6
Vehicles are WS0 if stationary, and WS1 if they move, no matter how far they go.
Vehicles go the same distance in the movement phase (I believe 6" and fire everything regardless if fast or not) but in the shooting phase can make an extra move (apparently some kept forgetting what vehicles moved to fast to fire...
Vehicles cannot contest (unsure if scoring units in transports can
6 Missions and 3 deployment types (2 of the deployments are the same as current, Spearhead & Pitched Battle.)
Troops are the only ones that can score (including of course 'scoring units')
5+ Cover save for most things including ruins.
Allies rules are in, but its meant to be for team games (ie separate force org chart, distrusted ally rules similar to Fantasy)
Percentages are *not* in
Wound Allocation is closest to furthest.
Dueling is similar to challenges in fantasy but contrary to earlier rumors, they don't replace Combat res, just add to sides. A IC can challenge another IC in the same combat even if not in base to base. If the defending IC refuses, he simply cannot attack that turn, if he does he counts as being in b2b and no one else can hurt him apart from the attacking IC. I'm guessing this is to offset the Wound Allocation rules
Preferred Enemy is including shooting and you may reroll wound rolls of a 1 (either shooting or combat)
Rapid Fire weapons may now can shoot at long range while moving. restriction on assaulting after rapid firing remains.
Jump Infantry get a free strike at I10 when they charge into combat
Psychic Power Decks using a dice system similar to Fantasy.
Flyers are in.
FNP drops to 5+ Save. |
assalto
cover
I10 jump infantry
FNP
wound allocation
il resto mi sembra agile _________________
Il rugby è uno sport da bestie giocato da gentiluomini, il calcio è uno sport da gentiluomini giocato da bestie, il football è uno sport da bestie giocato da bestie - Henry Blaha |
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Elione G.T.T member
Registrato: 14/11/05 12:23 Messaggi: 3565 Residenza: UDINE
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Inviato: Mar Giu 12, 2012 8:51 am Oggetto:
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Cioè... fatemi capire...
L'assalto si baserà su 2D6 prendendo il risultato maggiore (3D6 in caso di terreno difficile)
Le cover saranno livellate tutte al 5+
La fanteria volante assalta con I10... anche gli orki???
I veicoli non contestano (bene)
Percentuali??? A che percentuali si riferizcono???
Ferite dal più vicino al più lontano
FNP al 5+... che utile... _________________
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veccio G.T.T member
Registrato: 14/11/05 09:37 Messaggi: 2603 Residenza: Ud
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Inviato: Mar Giu 12, 2012 9:26 am Oggetto:
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se faranno come nel fantasy, potrai misurare tutto sempre, ma la carica sarà random (di solito 2d6 e 3d6 per le cose veloci)
alzeranno le cover finalmente
sembra di si il 1° att sarà ad inizi 10
veicoli avranno n svantaggi, più fragili, più bersagliabili ma potranno dividere il fuoco
percentuali per composizione d'armata vuol dire che dovrai mettere un percentuale in punti minima per truppe e massima per le altre scelte
plausibilmente sarà 25% min di scelte truppe, 25% max di scelte 25% di scelte pesanti ecc ecc, a prescindere dalle quantità di slot
ferite, si strano, vediamo, penso che si tornei più o meno alle regole di 4°... se fai vedere solo il lupetto con il laser... muore solo quello
il fnp sarà di più livelli, quello base sarà al 5 poi può migliorare _________________
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Elione G.T.T member
Registrato: 14/11/05 12:23 Messaggi: 3565 Residenza: UDINE
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Inviato: Mar Giu 12, 2012 9:46 am Oggetto:
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veccio ha scritto: | alzeranno le cover finalmente |
Anche no, caccio!!!
Le cover erano l'unica cosa che permetteva agli orki di sopravvivere per un paio di turni... _________________
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Fudo Giocatore Novello
Registrato: 10/01/09 20:14 Messaggi: 51 Residenza: Taipana
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Inviato: Mar Giu 12, 2012 3:23 pm Oggetto:
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Scusate l'ignoranza, ma sono italiano e porco cacchio non so cosa sia FNP! |
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Elione G.T.T member
Registrato: 14/11/05 12:23 Messaggi: 3565 Residenza: UDINE
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Inviato: Mar Giu 12, 2012 3:29 pm Oggetto:
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Feel No Pain _________________
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Elenneth89 G.T.T member
Registrato: 17/07/07 21:31 Messaggi: 2073 Residenza: venezia
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Inviato: Mar Giu 12, 2012 3:32 pm Oggetto:
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chissa se ci saranno poi le varie boiate a livelli, come il succitato FNP, psychic master levels, eternal warrior ecc...
spero poi che la storia degli stratagemmi l'abbiano tolta! _________________
Il rugby è uno sport da bestie giocato da gentiluomini, il calcio è uno sport da gentiluomini giocato da bestie, il football è uno sport da bestie giocato da bestie - Henry Blaha |
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Elenneth89 G.T.T member
Registrato: 17/07/07 21:31 Messaggi: 2073 Residenza: venezia
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Inviato: Mar Giu 12, 2012 4:03 pm Oggetto:
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Freschi freschi di giornata
Reroll hits in CC & Shooting AND Rerolls 1 to wound.
I've checked, Black Templars vow, accept any challenge only gives Preferred Enemy in combat (damn)
The Pancake rule set is mainly wrong, but there is a lot of stuff that made it into the final product.
Expect FW to put out a book of there flyers but with added 6th Ed goodness.
From Darnok on Warseer
AP are on ccw but he says power weapons are ap 2, not 3.
When you charge it's double your move, infantry move 6, bikes 8 cav 7 etc.
It's move assault then shooting now!
Fnp is 5+. Master crafted ccw give you a 5+ invuln save
When you shoot you roll to hit depending on the speed of your target. Fast vehicles you always need a 6.
A unit can't claim a object while inside a vehicle.
There's new kinds of instance death. If your say strengh 8 vs a space marine captain toughness 4
you only do 2 wounds! Strengh (9?) or more would do 3 wounds & kill him.
In kill point missions you get kill points based on what the units points cost, so for example a
landraider would be worth 5 kill points & a unit of marines 3pts.
Whitehat wrote:I mistyped re: the cover saves. Ruins are 4+, the vast majority of stuff is 5+
I did not mistype WS1 for moving vehicles, they are not WS10 if they moved - flyers might be different; not sure.
Preferred Enemy change of reroll 1's to wound is in addition to current rules for Preferred Enemy
Flyers are noted in the BRB changing some of the existing vehicles (Summary sheet in the back)
Eldar Flyer, Void Raven and Tau I believe are in the same wave.
tetrisphreak wrote:More pancake style rumors are cropping up. These are from war seer.
Originally Posted by Darnok These come from a birdy, but I'd advise on heavy
NaCl-usage... AP are on ccw but he says power weapons are ap
2, not 3.
When you charge it's double your move, infantry
move 6, bikes 8 cav 7 etc.
It's move assault then shooting now!
Fnp is 5+. Master crafted ccw give you a 5+ invuln save
When you shoot you roll to hit depending on the
speed of your target. Fast vehicles you always need
a 6.
A unit can't claim a object while inside a vehicle.
There's new kinds of instance death. If your say strengh 8 vs a space marine captain toughness 4
you only do 2 wounds! Strengh (9?) or more would do 3
wounds & kill him.
In kill point missions you get kill points based on
what the units points cost, so for example a
landraider would be worth 5 kill points & a unit of marines 3pts.
I'm going to reiterate that the Pancake playtest is closer to our final document than GW would admit.
tuebor wrote:Darnok just posted these on Warseer:
Warhammer 40,000: Rulebook, £45 wrote:There is no time for peace. No respite. No forgiveness.
There is only WAR.
In the nightmare future of the 41st Millennium, Mankind teeters upon the brink of destruction. The galaxy-spanning Imperium of Man is beset on all sides by ravening aliens and threatened from within by Warp-spawned entities and heretical plots. Only the strength of the immortal Emperor of Terra stands between humanity and its annihilation, and in his name, countless warriors and agents do battle against the encroaching darkness. Foremost amongst them stand the Space Marines, the ultimate protectors of Mankind.
Across airless moons, within the depths of dark, twisted hive worlds and even in the immaterial realm of Warp space, battles rage that will shape the future of the galaxy forever.
It is a universe that you can enter today, if you dare. But remember that this is a dark and terrible era, and there is no peace amongst the stars...
The Warhammer 40,000 Rulebook is your essential guide to playing atmospheric battles in the 41st Millennium. It helps you field majestic armies of Citadel miniatures across the war-ravaged battlefields of the far-future, in the ultimate contest of strategy and skill.
With 440 full-colour pages, this hardback Rulebook is packed with rich background and contains all the rules for fighting pulse-pounding tabletop battles. The Rulebook includes exciting features such as dynamic close-combat, flyers, psychic devastation and interactive scenery. As well as jaw-dropping artwork, contained within is a history of the 41st Millennium and a richly detailed guide to the races and weapons of the far-future. It also features a comprehensive hobby section to set you on the path to choosing, collecting and building your own Warhammer 40,000 army of Citadel miniatures.
Warhammer 40,000: Psychic Powers, £8 wrote:One of the many exciting features of Warhammer 40,000 is Psychic devastation, where Psykers wreak havoc on the battlefield. Psychic Powers is the complete set of Psychic cards, which be used in conjunction with Psychic Disciplines. They make a great accessory to your tabletop games.
This set contains 35 large-format cards and come stored in a plastic fan-opening case, which bears the Aquila. There are 7 cards for each Psychic Discipline, each of which is represented by distinct artwork. There is also an instruction leaflet that classifies which powers can be used by the main Psykers in the Warhammer 40,000 universe.
Darnok wrote:There are also "Munitorum Templates" (£12, designed with a metal effect look), "Munitorum Tape Measure" (£10, looking like a Servoskull) and "Munitorum Dice" (£10, while stocks last).
On advance order on 23th, available from 30th of June.
Rovine a 4+.
Quindi non è cambiato un ca$$o. Vedremo solo quelle in giro. Che pa££e... _________________
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